Samostojna.si

Dobrodošla pri Andreji

Skrivnost uspešne komunikacije

andreja sirk
Skrivnost uspešne komunikacije

Verjetno ni osebe, ki ne bi nikoli v življenju imela konfliktne situacije in si ne bi mislila: ”Z njim/njo se ne da pogovarjati, nikakor ne prideva skupaj, vedno se skregava,…”. Ker se ne počutimo sprejeti, slišani, ljubljeni, razumljeni, kar so osnovne potrebe slehernega posameznika, takšne situacije v nas prebujajo neprijetne občutke kot so žalost, jeza, utrujenost, apatija, …

Tudi če posameznik smatra, da ni vešč besedne komunikacije, obstaja še drug način, na katerega komuniciramo in s katerim ”povemo” največ. Med nebesedno komuniciranje sodijo telesna drža, očesni stik, nasmeh ipd in z njo dosežemo, da bo naše sporazumevanje bolj učinkovito, saj ima kar 93% vpliv na to, kako si razlagamo kar nam drugi sporočajo. Da je temu tako, vas povabim, da se spomnite novorojenčka, ki kljub temu, da ne zna govoriti z besedami, iz njegove telesne govorice razberemo kdaj je zadovoljen, umirjen, vesel in kdaj se ne počuti dobro.

Tako besedna kot nebesedna komunikacija nam je vsem v življenju pomembna, kljub temu, da se tega morda niti ne zavedamo. Namreč, če se osredotočimo le na naše najbližje, si vsi želimo lepe in ljubeče medsebojne odnose, zgladiti morebitne nesporazume, saj si želimo v skupnem domu, med prijatelji ali v službi sobivati v pretežno prijetnem in sproščenem vzdušju, kjer nam je dan prostor, v katerem lahko varno izrazimo to kar čutimo. Komunikacija je veščina, ki se je učimo skozi vse življenje, saj nam ravno osebne težke in boleče preIzkušnje prinesejo nova in najlepša spoznanja ob katerih postajamo bolj ranljivi, sočutni, skratka odprti in pripravljeni za pogovor. Verjamem, da ste že slišali, da se odnos ne zgodi ampak se zgradi. In način, kako komuniciramo drug z drugim, je ključen za gradnjo.

Dobrodošlo pri komuniciranju je zavedanje, da smo sami polovica odnosa (če se omejimo na komunikacijo med dvema osebama), kar je spodbudno, saj pomeni, da na uspešnost pogovora, komunikacije, v veliki meri vplivamo sami. Ko smo pozorni na svoj ton glasu, besede, ki jih izbiramo, na držo našega telesa (odprte roke, rahel naklon naprej, nasmeh ipd) in predvsem na pripravljenost deliti svoje občutke, je izid pogovora veliko bolj uspešen. Nesoglasja bomo lažje zgladili, ko bomo izhajali iz svojih občutkov. Ob tem si v pogovoru lahko pomagamo s stavki, kot so npr: Počutim se…, Želim si…, Čutim, da potrebujem…, Pogrešam…, Ne počutim se dobro, če…, Ni mi všeč ko slišim, da rečeš…,

Če bomo vsi skupaj zasledovali misel, da z drugimi komuniciramo na način s kakršnim si želimo, da bi tudi drugi komunicirali z nami, je to odlično izhodišče za gradnjo kakovostnih, pristnih in povezanih odnosov. Ob tem nam je lahko v pomoč in izhodišče način na katerega se pogovarjamo sami s seboj. Povabim vas, da pomislite, kaj bi rekli prijateljici, če bi vam povedala, da je razbila najljubšo vazo ali prijatelju, ki vam pove, da mu ponovno pušča pipa v kuhinjskem koritu, kljub temu, da jo je popravil le nekaj dni pred tem. Predvidevam, da bi bili do nje oz. njega sočutni, razumevajoči in bi osebo želeli potolažiti. Sedaj si predstavljajte, da bi se takšna situacija zgodila vam. Kaj bi rekli sebi, kako bi se pogovarjali s seboj? Če ste pomislili, da bi bili verjetno jezni nase in se obsojali, kako ste bili lahko tako nerodni ipd, vas želim potolažiti, da bi bili v večini, hkrati pa so takšna spoznanja dobrodošla, da ob naslednji podobni situaciji slišite samega sebe in si namenite spodbudno in tolažilno besedo. S takšno komunikacijo boste vzpostavili še bolj prijazen in ljubeč odnos s seboj, s tem pa boste vplivali tudi na kakovost odnosov v katere ste še vpeti.  

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

Ne spreglej ...

Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

Privacy Settings saved!
Nastavitve zasebnosti

Tukaj lahko nastavite, kateri piškotki naj se naložijo na stran.

Piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in niso povezani z beleženjem podatkov.

Piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in niso povezani z beleženjem podatkov.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Kot nakupovalni sistem uporabljamo WooCommerce. Za košarico in obdelavo naročila bosta shranjena 2 piškotka. Ti piškotki so nujno potrebni in jih ni mogoče izklopiti.
  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart

Zavrni piškotke
Sprejmi piškotke